چاپ این نوشته
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

ارجاع پرونده دندانپزشک به نظام پزشکی اصفهان/رسانه ها اخبار را بررسی شده انتشار دهند

اکبری گفت: به دلیل اینکه این موضوع در بخش خصوصی اتفاق افتاده است کارشناسان درمان توضیحات دو طرف را شنیده و پرونده را به نظام پزشکی ارجاع داده اند که این سازمان موظف است این پرونده را رسیدگی که تا این لحظه نظر جدیدی اعلام نشده است.

در روزهای گذشته یک سایت خبری با انتشار گزارشی مدعی شد که یک دندانپزشک در اصفهان دختری شش ساله را کتک زده است.

سیده مائده اکبری، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار صدای سلامت، در توضیح اخبار منتشر شده کتک زدن دختر شش ساله توسط دندانپزشک اصفهانی اظهار کرد: بازرسین معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی جلسه ای با حضور خانواده کودک و همچنین دندانپزشک که در یکی از کلینیک های خصوصی استان شاغل می باشد موضوع را بررسی و مراتب این موضوع جهت رسیدگی سریع به سازمان نظام پزشکی اصفهان ارسال گردیده است.

مدیر اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: به دلیل اینکه این موضوع در بخش خصوصی اتفاق افتاده است کارشناسان درمان توضیحات دو طرف را شنیده و پرونده را به نظام پزشکی ارجاع داده اند که این سازمان موظف است این پرونده را رسیدگی که تا این لحظه نظر جدیدی اعلام نشده است.

سیده مائده اکبری پیرامون بازتاب این خبر تصریح کرد: این اخبار قطعا اتفاق خوشایندی نبوده و در درجه اول اعتماد مردم را به حوزه سلامت سلب خواهد کرد. نباید فضای جامعه به شکلی مهندسی شود که بیمار و پزشک اعتماد به هم را از دست بدهند و در فضای ناسالم و سرشار از ترس و تردید با هم رو به رو شوند.

وی با بیان اینکه حوزه سلامت و خدمات پزشکی از خطا مبرا نیست، افزود: در هر حرفه ای درصدی از خطا انکارناپذیر است اما مسئله مهم در مدیریت ها این است که باید با روش های هدفمند در ارتقای مهارت و حساسیت های شغلی و اخلاقی این آسیب ها و خطاها به حداقل ممکن برسد. این اتفاقات ممکن است در زمان ها و مکان های مختلف رخ دهد، ولی اینکه رسانه ها چطور این مطالب را بازگو و در جامعه بارتاب دهند بسیار اهمیت دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: نقش رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست، رسانه‌هایی که به عنوان چشم و گوش جامعه عمل می‌کنند و بخش‌های تاریک واقعیتهای موجود جامعه را روشن می‌کنند ولی رسالت رسانه این نیست که باعث سلب شدن اعتماد مردم به حوزه سلامت باشد که اگر این اتفاق افتاد خود مردم آسیب خواهند دید و در نهایت دود همه این بزرگنمایی به چشم مردم می رود.

اکبری با بیان اینکه سیستم های اداری و نظارتی در کشور مسئولیت خود را انجام خواهند داد، ابراز کرد: کسانی که مسئولیتی در این راستا داشته باشند، کوتاهی نخواهند کرد که به زودی اصل این موضوع نیز مشخص خواهد شد.  نگاه جنجال برانگیز از مسائل حوزه پزشکی در فضاهای مجازی باید برداشته شود تا این بخش نیز مانند سایر ارکان جامعه بتواند در بستر قانون روال طبیعی امور را پیگیری کند.

مدیر اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: وظیفه رسانه در انتشار چنین اخباری بررسی دقیق تر و حساب شده تر است، چرا که اخبار نادرست و ناقض باعث نگرانی مردم خواهد شد. انتظار ما پیگیری رسانه ها در بررسی دقیق مشکلات است.

 

telegram

  1. سالروز بزرگداشت ابو علی سینا و روز پزشک مبارک.بیمه آرمان

Go to TOP