چاپ این نوشته
d4d3c1c2-8828-42b6-994f-f7419a25c311

نکاتی در مورد خوردن تخم مرغ

این ماده معدنی با خاصیت آنتی‌اکسیدانی از نابودی سلول‌های بدن جلوگیری کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

به گزارش سرویس سبک زندگی صدای سلامت، اگر از خوردن یک وعده غذایی حاوی تخم‌مرغ پخته لذت می‌برید و این نوع خوراکی را دوست دارید از پخته شدن کامل تخم‌مرغ نیز اطمینان حاصل کنید تا خودتان را از شر بیماری‌های ناشی از مواد غذایی برهانید. نکات زیر را برای یک وعده سالم حاوی تخم‌مرغ در نظر داشته باشید:
تخم‌مرغ نیمرو را آنقدر بپزید به حدی که دیگر آبکی نباشد و هنگام تماس با دست کاملا سفت شده باشد.
در پختن، جوشاندن یا سرخ‌کردن تخم‌مرغ توجه داشته باشید تا سفیدی و زرده هر دو سفت باشند.
اگر تخم‌مرغ را در کنار گوشت طبخ می‌کنید توجه داشته باشید که دمای مرکز آن به ۷۱ درجه سلیسیوس برسد. این کار را می‌توانید با دماسنج مخصوص مواد غذایی انجام دهید.
به منظور پختن ترکیبی از شیر و تخم‌مرغ (برای درست کردن کیک یا سایر غذاها) «مایع تخم‌مرغ» را جایگزین سفیده تخم‌مرغ خام کنید. مایع تخم‌مرغ محصولی است که فرآیند پاستوریزاسیون را سپری کرده است و از این طریق از انتقال بیماری‌ها و آلودگی‌های احتمالی مرغ و محل پرورش آن به مصرف‌کننده جلوگیری می‌کند.

منبع: روزنامه سپید

telegram

Go to TOP